I 1990 besluttede Quiksilver med succesen med sin herrelinje, at de ville lancere en kvindespecifik linje kaldet Roxy. Den kvindelige surfscene var ikke så fremtrædende som mændene, men Quiksilver så muligheden og løb med den.
Roxy startede ligesom Quiksilver som en badetøjslinje og var straks et hit. Næste år skabte de en komplet sportstøjslinje. I 1992 blev de ved med at udvide med denim, såvel som nogle vigtige snebeklædningsdele. De lancerede Roxy-logoet i 1993, som er de to Quiksilver-logoer tilpasset til en hjerteform.
Virksomheden fortsatte derefter med at skabe en boardshort til kvinder og den første Quiksilver/Roxy pro surfing-begivenhed. I slutningen af 90'erne havde de overtaget den kvindelige livsstilsindustri.
I 2003 introducerede de en snowboardlinje til kvinder i samarbejde med Mervin Manufacturing. Nu dominerer de i alle aspekter af branchen fra sponsorater, events, medier og mode. Roxy var den første af sin slags og har banet vejen for alle andre kvinders specifikke surf/livsstilsfirmaer.