Generelle oplysninger
HSB Consulting ApS
CVR-nr. 43763598
Administration: Kildetoften 1, 3550 Slangerup
Forretning: Gefionsvej 13, 1. sal, 3400 Hillerød
72 400 100
Hos HSB Consulting ApS
Netbutikken bygger på et velkendt, sikkert og brugervenligt system, som benyttes verden over. Dette sikrer både os og vores kunder en stabil, sikker og velfungerende netbutik.
BEMÆRK! Alle priser i butikken er inkl. moms.
Hvis din ordre er 499,- eller større leveres fragtfrit i Danmark. Du kan naturligvis også selv afhente dine varer uden leveringsgebyr. Se mere under Levering og afhentning.
BETALING
I vores netbutik kan du enten betale med Dankort/e-Dankort eller med følgende internationale betalingskort: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Vi kan også tilbyde Elektronisk fakturering til offentlige institutioner (Betaling via EAN-nummer).
Betaling med Dankort/kreditkort og andre betalingskort.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi beløbet når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives iflg. aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Sikkerheden ved betaling med kort.
Når du betaler med kort i vores netbutik, bliver alle dine indtastede kortdata krypteret/kodet, når de videresendes til PBS/NETS - dette betyder at ingen kan "opsnappe" dine indtastede kortdata. Til disse transaktioner benytter vi en PBS/NETS-godkendt SSL-løsning (SSL = Secure Socket Layer) til at kryptere/kode dine indtastede kortdata. Kryptering med SSL benyttes i langt de fleste danske netbutikker.
OBS! Ved betaling med Dankort/betalingskort
Når betalingen er gennemført, skal du i visse tilfælde acceptere at gå tilbage til den ikke sikrede Internet forbindelse, for at handlen er afsluttet korrekt. Se Note!
Når du har gennemført hele bestillingen, bør du efterfølgende kontrollere om din bestilling er korrekt gennemført (i enkelte tilfælde sker det at ordren annulleres automatisk pga. fejl i den elektroniske kommunikation mv.).
Check derfor:
1) I løbet af få minutter efter bestillingen, modtager du en automatisk ordrebekræftelse pr. mail. Har du fået en ordrebekræftelse, er din ordre gennemført korrekt.
2) Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse og ligger dine varer stadig i indkøbskurven, efter du har gennemført hele bestillingen, er bestillingen ikke gennemført korrekt og vi har ikke modtaget din bestilling. Er dette tilfældet, må du gennemføre bestillingen igen.
Note:
Når man vælger at betale med Dankort/betalingskort, åbnes betalingsmodulet i et vindue, der er sikret med HTTPS (En sikret Internet forbindelse). Når betalingen er godkendt, skifter betalingsmodulet fra HTTPS til http (En normal Internet forbindelse). I nogle browsere sker det, at der fremkommer et popup-vindue, hvor der står noget i stil med "Er du sikker på, du vil skifte til en usikker forbindelse?". Hvis brugeren siger nej til dette, bliver ordren ikke afsluttet korrekt og den bliver ikke registreret i webshoppen. (Dine varer forbliver dermed i indkøbskurven).
Får du denne advarsel, er din browser indstillet til at give denne type advarsler og du skal derfor tilkendegive at du acceptere at gå tilbage til http (normal Internet forbindelse), ellers annulleres din bestilling automatisk og vi modtager ikke din ordre.
Mit kort bliver afvist?
Bliver dit kort afvist, kan du vælge at prøve igen eller annullere ordren. Afvises kortet gentagne gange, kan du evt. kontakte os eller dit pengeinstitut.
Hvornår trækkes pengene?
I henhold til gældende regler for brug af betalingskort på internet, trækkes pengene først fra din konto, når vi afsender pakken.
Opstår der nogen form for problemer, er du velkommen til at kontakte os på [email protected] ligesom du er meget velkommen til at ringe på:
Tlf. 72 400 100.
Betaling pr. efterkrav.
Pga. for store omkostninger forbundet med fremsendelse af pakker pr. efterkrav, tilbyder vi desværre ikke denne service.
Betaling via EAN-nummer.
Fakturering via EAN-nummer er kun for offentlige institutioner. Når denne betalingsmetode vælges, fremsendes en elektronisk faktura i OIOXML-format. Betaling/Forfald: 8 dage netto.
GAVEKORT
Gavekort sendes automatisk via e-mail til den e-mail adresse du opgiver under købsprocessen (derfor sørg for at stave rigtigt), og er en gave-kode du skal anvende ved senere køb på shoppen.
Der kommer således ingen brev eller pakke med dit gavekort - kun en e-mail med en vedhæftet fil til udprint. Gavekort er gyldige 3 år fra købsdatoen.
LEVERING
Leveringstidspunkt og transport.
BEMÆRK!
Fragten koster kr. 49,- ved forsendelse til adresser i Danmark (undtaget Grønland og Færøerne), hvis din ordre er større end 499,- leveres fragtfrit i Danmark ved levering til PostNord eller GLS pakkeshop eller erhvervsadresse.
Leveringen sker normalt 1-2 hverdage, efter varen er bestilt (dog ikke udland). BNA Boardshop betragter ikke en vare for leveret, før du har modtaget den ubeskadiget på din bopæl eller på posthuset. BNA Boardshop sørger for forsikring af forsendelsen og vil i tilfælde af bortkomst eller beskadigelse under leveringen af pakken, holde dig som kunde skadesløs.
Hvis du ønsker levering til en privatadresse (pakke med omdeling) opkræver vi endvidere et fragttillæg på kr. 20,-
Levering til Grønland og Færøerne
Fragt og gebyrer til Grønland og Færøerne:
Fragten er: DKK 400,- ekskl. moms,- ved bestillinger op til DKK 2.000,-
Fragten er: DKK 0,- ved bestillinger over DKK 2.000,-. Pakken sendes som Parcel Economy og med trackingnummer.
Vores webshop-system kan pt. ikke håndtere differentieret moms. Momsen vil derfor fremgå af ordrebekræftelsen.
Men vi trækker momsen fra, inden faktureringen, inden toldregistreringen og selvfølgelig også inden betalingen gennemføres.
Vi kan derfor tilbyde at afsende bestillingerne problemfrit og uden moms, til vores grønlandske og færøske kunder.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 365 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af varekøbet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering af varer
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: surfboards og andre dele over 2 meter i længde.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 500,-
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler eller varens emballage mangler eller er beskadiget, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Tilsvarende hvis mærker og labels er beskadiget eller manglende, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
HSB Consulting ApS (BNA Boardshop)
Gefionsvej 13, 1. sal
3400 Hillerød
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt i åbningstiden på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Når du handler hos HSB Consulting ApS som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationspligt over mangelfuld eller fejlagtig levering.
Hvis leverancen ikke er i overensstemmelse med den medfølgende faktura, skal køber reklamere indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
BNA Boardshop
Gefionsvej 13, 1. sal
3400 Hillerød
Vi modtager kun pakker som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen bedes du vedlægge den udfyldte Retur/Reklamationsseddel med en detaljeret beskrivelse af problemet.
Beskadigelse/bortkomst.
Skulle en forsendelse under transport fra os til dig lide skade eller bortkomme, påtager vi os hele risikoen. Vi betragter ikke varerne leveret, før du modtager dem i hel og ubeskadiget stand.
Det betyder også, at du aldrig vil komme til at hæfte for varer, der er bortkommet under transport.
Hvad du skal gøre?
Hvis du skulle være uheldig at modtage en pakke, der er beskadiget, bedes du straks gøre transportfirmaet (PostDanmark eller GLS) opmærksom på problemet. Har emballagen tegn på skade, når du modtager den, kan du åbne pakken i overværelse af pakkebuddet.
Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, bedes du kontakte os eller henvende dig på det lokale postkontor eller GLS pakkeshop, som så kontakter os. Vi sørger for, at du som kunde bliver holdt skadesfri.
HSB Consulting ApS
Kildetoften 1
DK-3550 Slangerup
Tlf.: +45 72 400 100
E-mail: [email protected]
CVR-nr: 43763598
Bank: Lunar Bank
Reg. nr.: 6695
Kontonr.: 1009556180
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på telefon eller mail eller personligt på ovenstående adresse. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil kage over have kostet mindst 1.110,- kr og højst 100.000,- kr. For klager over tøj eller sko skal prisen dog have været mindt 720.- kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en E-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos E-mærket, uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
HSB Consulting ApS videregiver ikke personoplysninger til andre virksomheder eller personer.
Personoplysningerne registreres hos HSB Consulting ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.bnaboardshop.dk er HSB Consulting ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].
Hvad bruges dine oplysninger til?
Vi indsamler og anvender dine oplysninger til følgende formål / til at varetage følgende formål: Du vil modtage markedsføring via email omkring vores varekatalog, hvis du har givet samtykke til det.
Gennemførelse af ordrer i vores webshop:
– Fremsendelse af ordrebekræftelse pr. e-mail
– Fremsendelse af varer i henhold til den leveringsmetode, du har valgt
– Fremsendelse af faktura
– Reklamationer og returnering af varer
– Gennemførelse af sikker betaling i forbindelse med ordre i vores webshop
Nyhedsbrev:
– Fremsendelse af nyhedsbreve
Adfærdsbaseret kommunikation via e-mail
– Købsanbefalinger baseret på tidligere køb
– Interessemails vedr. relevante interesseområder eller produkter
– Tabt kurv e-mails
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
HSB Consulting ApS (bnaboardshop.dk)
Kildetoften 1
3550 Slangerup
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.06.2024